-
Regulamin
REGULAMIN SKLEPU
emaestro.pl
§1
Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy MAESTRO, znajdujący się pod adresem internetowym www.emaestro.pl prowadzony jest przez Bartłomieja Jajdelskiego – właściciela pozarolniczej działalności gospodarczej wpisanej do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej, NIP 7532434688, REGON 161594204.
- Poniższy regulamin zawiera zasady korzystania ze sklepu internetowego, zawierania umów kupna-sprzedaży i dotyczy wszystkich korzystających ze sklepu.
Definicje (Kodeks Cywilny, Dz. U. 2020 poz. 1740)
- Sprzedający – MAESTRO Bartłomiej Jajdelski, 48-300 Nysa, ul. Jagiełły 7, NIP 7532434688.
- Kupujący - każdy podmiot kupujący za pośrednictwem sklepu internetowego.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową – zawarcie umowy ze Sprzedającym.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
- Sklep – sklep internetowy: emaestro.pl.
- Regulamin – niniejszy regulamin sklepu internetowego MAESTRO.
- Umowa zawarta na odległość to umowa zawarta między Konsumentem a Sklepem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez koniecznej fizycznej obecności tych stron, z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość.
- Produkt – rzecz/przedmiot, który jest elementem umowy kupna-sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Zamówienie – dokonywane przez klienta za pośrednictwem formularza zamówienia, jest
- Konto – dotyczy konta założonego przez klienta w sklepie wraz z jego danymi oraz szczegółami zamówienia.
- Koszyk – zawiera produkty wybrane do zakupy przez Klienta.
- Umowa kupna-sprzedaży – zawarta na dany produkt między Klientem a Sprzedawcą.
Kontakt ze Sklepem
- Adres: 48-300 Nysa, ul. Władysława Jagiełły 7.
- Adres e-mail: sklep@emaestro.pl.
- Numery kontaktowe: +48 882 159 898; +48 697 725 378. Kontakt telefoniczny od poniedziałku do piątku w godzinach 7-17 oraz w soboty w godzinach 8-13.
- Numer konta bankowego: 45 1870 1045 2083 1067 7786 0001 Nest Bank.
Niezbędne wymagania techniczne
- Celem korzystania ze sklepu internetowego należy:
1.1 posiadać urządzenie z dostępem do Internetu oraz przeglądarki,
1.2. posiadać aktywny adres e-mailowy,
1.3. mieć włączoną obsługę plików cookies,
1.4. posiadać zainstalowany program FlashPlayer
Informacje ogólne
- Sprzedawca nie bierze odpowiedzialności za utrudnienia w dostępie do Sklepu, z powodu zakłóceń w funkcjonowaniu związanych z siłą wyższą, działaniem osób trzecich lub z powodu problemów z infrastrukturą techniczną.
- Do przeglądania produktów znajdujących się na stronie Sklepu nie trzeba posiadać konta.
- Celem złożenia zamówienia w Sklepie należy:
- Założyć konto lub
- Dokonywać zamówienia bez zakładania konta podając wszelkie niezbędne dane osobowe oraz adresowe.
- Ceny produktów wyrażone są w polskich złotych i są cenami brutto. Do tej ceny należy doliczyć koszt dostawy.
Założenie konta na stronie Sklepu
- Pierwszym krokiem jest wypełnienie Formularz rejestracji, w którym niezbędne jest podanie sowich danych osobowych oraz kontaktowych, co jest całkowicie darmowe.
- Aby zalogować się na swoje konto należy podać LOGIN oraz własne HASŁO.
- W razie potrzeby Klient może usunąć swoje konto.
Etapy składania zamówienia
- Pierwszy to logowanie się do sklepu (nie jest obowiązkowe).
- Następnie wybór produktu oraz kliknięcie przycisku „dodaj do koszyka”.
- Kolejnym krokiem jest wypełnienie Formularza zamówienia (podanie danych osobowych i danych do kontaktu oraz wysyłki, a także wybór sposobu doręczenia paczki).
- Następnie należy kliknąć „zamawiam i płacę” oraz wybrać sposób płatności i opłacić zamówienie.
Dostawa i płatność
- Klient ma do wybory jedną z trzech metod dostawy/odbioru produktu:
- przesyłka kurierska;
- dostawa do paczkomatu;
- odbiór osobisty.
- Ponadto Klient może wybrać spośród następujących metod płatności:
2.1. płatność za pobraniem;
2.2. płatność elektroniczna;
2.3. płatność kartą płatniczą;
2.4. płatność przelewem na konto Sprzedawcy.
Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Kupna-sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą dokonuje się po złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym.
- Następnie Sprzedawca potwierdza otrzymanie zamówienia oraz jednocześnie przyjmuje je do realizacji, co następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany adres e-mail Klienta, która zawiera oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Kupna-sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości mailowej zostaje zawarta Umowa między Klientem a Sprzedawcą.
- W przypadku wyboru przez Klienta:
3.1 .jednej z form przedpłaty, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Kupna-sprzedaży – w innym razie zamówienie zostanie anulowane.
3.2.płatności za pobraniem, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient może poprosić o dostarczenie Produktów częściami lub też poczekać z dostawą aż zamówienie będzie kompletne.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się:
- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności w formie przedpłaty - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- przypadku wyboru przez Klienta płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Kupna-sprzedaży.
Prawdo do odstąpienia od zawartej Umowy
- Konsument ma prawo do odstąpienia do umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny – umowę uważa się wówczas za niezwartą.
- Bieg tego terminu liczy się od dnia dostarczenia Produktu Konsumentowi.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy stosowne oświadczenie o odstąpieniu, z zachowaniem terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy (w przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy).
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi koszty zamówienia, w terminie do 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia do odstąpieniu od Umowy, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
- Zwrotu kosztów Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie.
- Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu zwrotu Produktu lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument powinien niezwłocznie odesłać Produkt na adres Sprzedawcy, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi odnośnie do Umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
Reklamacja i gwarancja
- Umowa Sprzedaży dotyczy nowych Produktów.
- W razie wystąpienia wady w zakupionym towarze, Klient ma prawo do reklamacji na zasadzie rękojmi (Kodeks Cywilnym). Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na adres Sprzedawcy lub poprzez specjalny elektroniczny formularz, dostępny na Stronie Sklepu.
- W reklamacji należy zawrzeć m.in. krótki opis wady, okoliczności jej wystąpienia wraz z określeniem daty zdarzenia, dane Klienta składającego reklamację, oraz oczekiwanie Klienta w związku z wystąpieniem wady towaru.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w możliwie jak najkrótszym czasie, a jeżeli Klientem jest Konsument - nie później niż w ciągu 14 dni. Jeżeli Klientem jest Konsument, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
§12
Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane są przede wszystkim w celu realizacji Umowy, oraz w celach marketingowych, po uprzednim wyrażeniu zgody Klienta.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym. - Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych koniecznych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości jej zawarcia.
§13
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są wyłącznie w języku polskim.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- O każdej zmianie Regulaminu Operator Sklepu powiadomi zarejestrowanych Klientów drogą mailową z prawem wypowiedzenia umowy w terminie 14 dni. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie z upływem terminu wypowiedzenia. Do zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian Regulaminu, stosuje się postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w chwili złożenia zamówienia.
- Sądem właściwym miejscowo dla rozstrzygnięcia sporów będzie sąd właściwy dla siedziby Sklepu - nie ma zastosowania do sporów, których stroną jest Konsument. Klient może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów (mediacja, sąd polubowny) i dochodzenia roszczeń. Ponadto Konsument może zwrócić się o pomoc do miejskiego (powiatowego) rzecznika konsumentów. Wszelkie niezbędne informacje w tym zakresie można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: uokik.gov.pl.